5 tips om betere reviews te krijgen als thuiskapper

Zo laat je de wereld weten wat jij kan!

Als thuiskapper wil je jouw klanten tevreden houden, maar daarnaast wil je ook aan potentiele nieuwe klanten laten zien wat je allemaal in je mars hebt. Dit doe je het beste doormiddel van postieve reviews die jouw klanten kunnen achterlaten na een knipbeurt. In dit artikel leg ik je uit hoe je kan zorgen voor meer positieve reviews.

Overcommunicatie

Voor de boeking

De grootste bron van frustratie van klanten is simpelweg het niet weten waar ze aan toe zijn bij het reserveren van een knipbeurt. Zorg er daarom voor dat jij in jouw profiel duidelijk aangeeft wat voor soort knipbeurten jij uit kan voeren, wat jouw werktijden zijn en eventuele speciale opmerkingen die belangrijk zijn voor jouw klant om te weten.

Na de boeking

Zorg ook na het onvangen van een boeking dat je duidelijk blijft communiceren met je klant. Heb jij een bepaalde vraag voor de klant? Wacht dan niet tot je aan de deur staat maar neem van tevoren alvast even contact op met de klant. Loopt jouw eerdere  knipbuert uit? Geef dit dan op tijd door aan de klant.

Voorbereiding

Zorg ervoor dat jij goed voorbereid en op tijd aan de deur van de klant verschijnt. Je weet precies wat voor type knipbeurt jij uit zal voeren en mist hier geen kappersbenodigdheden voor.

Droom knipbeurt

Het spreekt voorzich dat de belangrijkste manier om postitieve reviews te krijgen, een geweldige knipbeurt is. Lever je een geweldige service, ben je vriendelijk naar je klanten en verwen je daarnaast je klanten van top tot teen, dan zullen je klanten je smeken om de volgende keer weer te komen knippen.  Ben je nog niet zo ervaren, geef dit dan aan in je profiel en volg geregeld cursussen en workshops om jezelf continu te blijven verbeteren.

Evaluatie

Voor de klant

Vraag de klant altijd naar feedback over de knipbeurt en over jouw dienst. Zo kom je erachter of de klant toch nog iets dwarszit. Mocht dit zo zijn, dan kan je je best doen dit direct oplossen. Zo zorg je dat je geen onverwachte negatieve feedback in de reviews ontvangt.

Voor jezelf

Deze evaluatie is ook nuttig voor jezelf. Vindt je klant dat je niet goed voorbereid bent verschenen of dat je niet met de juiste haarproducten werkt? Dan kan je dit oplossen voor de volgende bezoekjes.

Durf te vragen

Is je klant tevereden over de knipbeurt? Durf dan voor vertrek even te vragen voor een review. Dit helpt jou om meer klanten te krijgen en jouw kunsten aan de wereld te laten zien.

Delen?

Aanmelden thuiskapper

Wil jij ook beginnen als thuiskapper? Meld je vandaag nog gratis aan en kom in contact met nieuwe klanten in jouw buurt!

Aanmelden

Volg Trimwings

Volg ons op Facebook Volg ons op Google+